dinsdag 13 augustus 2013

Zpagetti mand - ook met patroon!

In de post over de poef, liet ik zien dat ik nog best veel restjes zpagetti over had,
dus besloot ik een mand te haken om wat wolletjes in te bewaren.



Hier staat ie gezellig naast de poef, saampjes in dezelfde kleuren
Mijn man vind het prima dat ik zelfgemaakte zooi spullen in huis zet..
maar het moet wel één geheel vormen.



Bij deze laten we hem dan maar in de waan dat hij iets te zeggen heeft over de inrichting van ons huis..



In de mand zit een W.I.P... zoals ik eerder liet zien
(en zucht.. hij is nog steeds niet af)



Het patroon is echt heel simpel.. en in een paar uurtjes heb je zo je eigen mand gemaakt!

Mandje van zpagetti
1). Magic ring, 12 stokjes
2). 2 lossen, 2 stokjes in ieder stokje
3). 2 lossen, *2 stokjes in 1 stokje, 1 stokje* herhaal tot einde toer.
4). 2 lossen, *2 stokjes in 1 stokje, 1 stokje, 1 stokje* herhaal tot einde toer.
5). 2 lossen, *2 stokjes in 1 stokje, 1 stokje, 1 stokje, 1 stokje* herhaal tot einde toer.
6). In de achterste lussen haken. 2 lossen, 1 stokje in ieder stokje.
7 - 11). 2 lossen, 1 stokje in ieder stokje.
Rand van de handvaten;
12). 1 losse, 1 vaste, ketting van 11 lossen, 9 steken overslaan, 20 vasten, ketting van 11 lossen, 9 steken overslaan, 20 vasten, halve vaste in eerste losse.
13). 1 losse, 1 vaste in de volgende vaste, 10 vaste om de lossenboog, 20 vasten, 10 vasten om de lossenboog, 20 vasten, halve vaste in de eerste losse.
14). 1 losse, 1 vaste in iedere vaste, halve vaste in de eerste losse.
Afhechten en draadjes wegwerken.

Mijn kleuren patroon was;
Toer 1-6: grijs
Toer 7: fuchsia
Toer 8: licht roze
Toer 9: wit
Toer 10: licht roze
Toer 11: fuchsia
Toer 12-14: grijs

Gehaakt met zpagetti garen van de action

5 opmerkingen:

  1. echt leuk, zo'n mand voor je restjes katoen en nwe. bolletjes. en wat past het goed bij mekaar, manlief zal het geweldig vinden. schoonmama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn een patroon voor een mandje! Ik kom het juiste maar niet tegen en ik kom er zelf ook niet helemaal uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)