zaterdag 31 augustus 2013

Kattenmandje van zpagetti - Met patroon!


Voor mijn eigen katten probeer ik het niet eens.. iets maken of kopen wat op een mandje lijkt.
Ze kiezen liever zelf hun plekje uit in huis.
Voor een nicht van mijn man, die wel een poging wil wagen om haar katten in een mandje te laten slapen,
maakte ik een kattenmandje (met zpaggetti garen van de action).



Aangezien ze gek is op katten én lezen besloot ik ook een poezenboekenlegger te maken,
die Faye aan haar cadeau kon doen.


Nee, ik heb even geen idee welk boek dit is, of welke passage.. dus excuseer me als er iets staat wat je laat schrikken ;)



Het patroon vond ik hier.

-----
Het patroon is heel simpel, en bijna hetzelfde als de mand die ik eerder maakte

Iedere toer begin je met 3 lossen (=1e stokje) 
en eindig je met een halve vaste in de derde losse van het beginstokje.

1). Magic ring, 12 stokjes in de ring
2). 2 stokjes in ieder stokje
3). 1 stokje, 2 stokjes in volgend stokje
4). 2 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
5). 3 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
6). 4 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
7). Alleen in de achterste lussen: stokje in ieder stokje
8-10). Stokjes in ieder stokje tot je de mand hoog genoeg vind


De mand is 35cm breed en ik gebruikte bijna 2 bollen garen voor de mand.

Specs
2 bollen Zpaggetti garen van de Action
Haaknaald 12
Mand is 40cm in doorsnede en 12cm hoog

2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan hoor, en slaapt de kat erin ????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je [praat nog steeds abacadabra, als mijn kat weer eens thuis komt, en ik snap je verhaal dan wil ik mss wel een mandje oor hem maken..

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)