zaterdag 20 april 2013

Kroontjes


Ik had zin in een klein en schattig project..
Hier zag ik een leuk idee.. gehaakte kroontjes op een diadeem!

Ik snorde oude diadeems op en begon te haken..
het ging verrassend snel, en het resultaat was is erg leuk!
Ik plakte er wat blingbling op en toen kwam de test..
kijken wat Kind ervan vind.

Ze bleef netjes zitten...


..voor 30 seconden.



Beelden van eerder.. flitste voor mijn hoofd toen ik dit zag;



Haakdingen zijn niet haar ding,
daar zijn we inmiddels achter!



Voor de liefhebbers, de vertaling van het patroon;
1). Haak allemaal vasten om de haarband heen.
2). Je hebt 24 steken nodig in het midden van de haarband voor het kroontje. Dus kijk even welke 24 steken je gaat gebruiken.
Ze geeft als voorbeeld 90 vasten op de haarband, is 33 steken links, 24 in het midden en 33 rechts. Dus je hecht je draad aan bij steek 34.
Maar deze getallen kunnen  varieren, afhankelijk welk draad je gebruikt.

Maar goed, in 'steek 34' dus *3lossen, 2 steken overslaan, halve vaste in de volgende steek* Herhaal tussen de ** twee keer.5 lossen, sla 4 steken over, halve vaste in de volgende steek, *3lossen, 2 steken overslaan, halve vaste in de volgende steek* Herhaal tussen de ** twee keer. Je moet nu 7 lossenboogjes hebben. Dit is de basis van de tiara.

3). Keer je werk. Je haakt nu in de lossen boogjes.
*2 stokjes, 1 picot, 2 stokjes, hv in hetzelfde boogje* Herhaal dit nog 2 keer in de volgende boogjes. 
In het 4e boogje haak je 2 stokjes, 1 dubbelstokje, 1 picot, 1 dubbelstokje, 2 stokjes, halve vaste.
In de volgende 3 boogjes haak je: *2 stokjes, 1 picot, 2 stokjes, hv in hetzelfde boogje*

Afhechten, draadjes wegwerken en je kroontje versieren

8 opmerkingen:

  1. Jammer dat ze het niet wil dragen. Echt kinderen haha. Hij is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien Liv? Ze zijn wel erg leuk hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aww, so sweet!! :) love the colors too!
    Stopping by from Annemarie's link party.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat haakdingen gewoon haar ding kunnen zijn hoorr :)
    Anders komt ze haar kroontje maar naar mij brengen..


    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooiii!!!! Mooi voor kleine prinsesjes!!

    Fijne week alvast

    Lieve groet,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)