maandag 17 december 2012

Zeepketting en waxinelichtjes

 Voor mijn moeder, die eind november jarig is, en meestal kerstspullen voor haar verjaardag wil hebben.. maakte ik de volgende dingen; 

Op dit blog had ik gezien dat iemand een bestaande zeepketting uit elkaar had gehaald, daar gehaakte kerstballen tussen deed en er een heel nieuwe zeepketting van maakte. Dat was precies wat ik zocht! Naast kerst, heeft mijn moeder nog een raar verzamelding; zeepkettingen. (Ruikt wel altijd lekker moet ik zeggen, haha). Dus dit was een perfecte combinatie. 

Omdat het én nog op mijn ‘wiliknogmakenlijstje’ stond en ik 2 zeepkettingen een beetje karig vond staan, heb ik een jasje om borrelglaasjes heen gehaakt, ze gepimpt met een strikje en hangertje en klaar!

Het jasje om de glaasjes haakte ik uit mijn hoofd. Maar er zijn wel honderd patronen van te vinden.. maar geen enkele was natuurlijk de maat die ik wilde hebben.. 

Materialen; zeepkettingen van de action, haakgaren vrijwel allemaal Phildar cotton 3, rotan harten, parelkralen (waren over van onze bruiloft), borrelglaasjes, kantjes en hangertje. Patroon van de kerstbal: ATERGcrochet


3 opmerkingen:

  1. Heej Nat,

    wat een gave kerstballen heb je gehaakt. Slimme combinatie van twee dingen die je moeder leuk vind.

    En erg leuk dat je zo die bedeltjes nog kan gebruiken :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk he! Ik probeer nu een beetje crisis-minded te denken; gebruik wat je in huis hebt.. en dan blijkt dat je steeds toch iets leuks kunt maken!

      Verwijderen
  2. Hoi, wat is dát leuk zeg. .....crea bea

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)