zaterdag 27 september 2014

Klossenhouder met speldenkussen gemaakt! + patroon

Op dit blog, zag ik deze klossenhouder.. en ik was meteen verliefd!!!
Wat schattig.. en wat zou dat goed in mijn huis passen!
Het blog is trouwens echt de moeite waard om even te bekijken.. haar muizen zijn niet helemaal mijn ding.. maar als ze iets haakt is het zó schattig! Haar kleurgebruik, de kleine roosjes.. geweldig!



Ik hou van rommelmarkten en kringloopjes, en snuffelen op internet naar mooie spulletjes.. maar ik kwam een klossenhouder maar niet tegen. Dus besloot ik er zelf een te maken!



Men neme een oude sieradenstandaard, een oud klosje en lollystokjes.

Ge molt de standaard, boort er gaten in en slaat er de stokjes in.
Sloop het grote klosje, en plak één zijde bovenop de standaard.

Zwier er een mooi kleurtje over en je bent al bijna klaar :)

Dan haak je een speldenkussentje (patroon onderaan), die lijm je erop, klosjes erin en klaar!

Precies wat ik wilde..maar dan met alles wat ik al in huis had!



Zelf het spelden kussentje maken?
Bolletje
1).MR,6v in de rond (6)
2). 2v in iedere v (12)
3). 1v, 2v in volgende v (18)
4). 2v, 2v in volgende v (24)
5). 3v, 2v in de volgende v (30)
6). 4v, 2v in de volgende v (36)
7). 5v, 2v in de volgende v (42)
8-11) 42v.
Afhechten en draad wegwerken

Bodem
1).MR,6v in de rond (6)
2). 2v in iedere v (12)
3). 1v, 2v in volgende v (18)
4). 2v, 2v in volgende v (24)
5). 3v, 2v in de volgende v (30)
6). 4v, 2v in de volgende v (36)
7). 5v, 2v in de volgende v (42)
Cirkel overtrekken op een stukje karton (niet te dik)

Nu gaan we het bolletje en de bodem samen haken. Je haakt de achterste lussen van de bodem en de voorste lussen van het bolletje samen met een halve vaste. (Zie foto)
Als je tweederde rond bent, dan leg je het kartonnetje op de bodem en vul je het bolletje op. Haak hem nu helemaal dicht.

Niet afhechten, maar 1 losse haken en je werk keren, zodat het bolletje naar jou wijst.

Randje
3 halve stokjes, 1 halve vaste. Herhalen tot je rond bent.

Roosje31 lossen, 2v in iedere steek.
Oprollen en vastnaaien tot een roosje.

Blaadje
7 lossen, v in de 2e losse vanaf de naald
vervolgens achter elkaar; hst, st, st, dst, 3 st in de laatste losse
aan de andere kant; dst, st, st, hst, v.
Afhechten.

Roosje en blaadje op je kussentje naaien en klaar ben je!









2 opmerkingen:

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)