zaterdag 8 april 2017

Potje voor paaseitjes + patroon

Ieder jaar wil ik per feestdag, iets kleins erbij haken..
Voor Pasen is dat dit potje voor de paaseitjes. De pot is een pot waar haar gel in heeft gezeten, wilde hem eigenlijk weggooien..maar er schoot meteen een ideetje door mn hoofd.
Ik heb een dekseltje eromheen gehaakt met groen fluffy garen, gewoon lekker op een grote haaknaald (ik dacht 4mm uit mn hoofd), dan zie je de steken nog een beetje zitten.





Het konijntje is een patroon dat ik HIER vond.

En de paaseitjes is een eigen patroon,
welke ik vandaag met jullie deel;

Afkortingen/uitleg:
*..* = herhalen wat tussen de haakjes staat, tot je aan het eind van de toer bent
meerderen = 2 vasten in 2 vaste
minderen = 2 vasten samenhaken


1). Magische ring, 6 vasten in de ring (6)
2). *1v, meerderen* (9)
3). *2v, meerderen* (12)
4). *1v, meerderen* (18)
5-9) 18 vasten
10) *1v, minderen* (12)
Eitje opvullen
11). *1v, minderen* (8)
Draad afknippen en gaatje dichtnaaien

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik blijf me erop betrappen dat ik je blog graag bezoek.
    Fijne zaterdag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Goeie keuze van dat groene garen en het konijntje is zo schattig!
    Fijne dag nog, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)